10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین

10 نوع لینن و سنگین وجود دارد که در هنگام خرید این نوع از پارچه ها باید بدنبال آنها باشید.
  • کرباس:
پارچه ضخیم کرباس
وقتی در مورد پارچه ضخیم فکر می کنید اولین چیزی که به خاطرتان می آید، کرباس است. این پارچه می تواند دارای دوخت سبدی یا توئیل باشد و همچنین دارای سطح دندانه داری است که در وزن های مختلفی موجود است.
کرباس بافت متراکمی دارد و سخت و سفت می باشد، بنابراین دارای کاربردهای مختلفی است، مثلاً در رومبلی، کیف، سایان و غیره به کار می رود. حتی می توانید با پارچه کرباس شلوار نیز تهیه کنید.
کرباس 100 درصد نخی در تهیه کیف استفاده می شود و اغلب لینن است. اگر بدنبال کرباس خیلی سخت هستید نوع لیننی آن را تهیه کنید. کرباس پلی استری و کنفی از دیگر کرباس های پارکاربرد به عنوان پارچه ضخیم هستند
  • لینن
پارچه ضخیم دنیم
دنیم یک بافت توئیل بسیار قوی است و برای تهیه لباس های بادوام استفاده می شود. معروف ترین نوع آن لینن است. همچنین برای تهیه کت، کیف و رومبلی استفاده می شود. فرآیندهای تکمیلی روی دنیم می تواند سختی آن را افزایش دهد و آن را به یک انتخاب مناسب به عنوان پارچه ضخیم تبدیل کند
دنیم می تواند کاملاً از نخ یا ترکیبی از نخ و اسپنداکس باشد. در برخی موارد دنیم کاملاً از کنف یا الیاف لینن تشکیل شده است.
این پارچه بسیار سنگین است، درحقیقت می تواند به سنگینی پارچه کرباس باشد. این پارچه از طرفی زبر نیز می باشد، بنابراین در تهیه لباس کاربرد ندارد. پارچه داک به عنوان یک پارچه ضخیم مناسب برای تولید کیف می باشد.
  • کبریتی
پارچه ضخیم کبریتی
کبریتی یک پارچه ضخیم راه راه است. به کانال های کناری هر برجستگی یک wales گفته می شود.
انواع مختلف پارچه راه راه وجود دارد، مثل پارچه کبریتی میکرو یا پهن. این پارچه برای تهیه شلوار، کت، کیف، کوسن و رومبلی و پوشاک کودکان استفاده می شود. پارچه کبریتی اغلب با اسپنداکس ترکیب می شود تا خاصیت کشسانی بیابد.
  • پارچه ترکی
این پارچه یک پارچه ضخیم و سنگین دارای ساختار راه راه مثل پارچه کبریتی است. این پارچه اغلب برای رومبلی و بارانی استفاده می شود.
  • پارچه توئید پشمی
توئید پشمی یک پارچه بسیار ضخیم برای تهیه کت و کاپشن و کیف است. این پارچه دارای ساختار زبری است. توئید پشمی از پشم homespun زبر تهیه می شود.
  • پارچه Chenille:
ویژگی های پارچه ضخیم Chenille گره داری الیاف است که آن را شبیه به لینن می کند. این پارچه بسیار ضخیم، گرم و سنگین است. الیاف به کار برده شده ممکن است مصنوعی، ابریشمی، نخی یا پشمی باشد.
  • جیر
پارچه ضخیم جیر
جیر  یک چرم کرکدار است و جیرنما نمونه مصنوعی جیر است. جیر تهیه شده از پوست ضخیم گاو و آهو اغلب ضخیم تر از جیر تهیه شده از پوست گوسفند، بز و گوساله است. این پارچه برای تهیه شلوار، جلیقه و اکسسوری هایی مثل کمربند و کلاه استفاده می شود و یک پارچه ضخیم کاربردی است
  • فلیس پلی استر
پارچه ضخیم فلیس پلی استر
این پارچه ضخیم بوده و دارای سطحی خزدار است. سطح نرم آن این پارچه را گرم و عایق می کند. این پارچه برای تهیه کاپشن های زمستانی و لباس بیرون مناسب است.
فلیس در وزن های مختلفی وجود دارد که می توانید فلیس را مطابق نیاز خود انتخاب کنید. فلیس وزن 300 یا بیشتر بسیار ضخیم است.
  • پارچه پوشش دار
پارچه پوشش دار اشاره به پارچه بافت متراکم دارد که دارای لایه دوم پارچه چسبیده به لایه اول است-این پارچه دارای پوشش پلاستیکی PVC به همراه یک پوشش ضد آب است. این پارچه تحت فرآیندهای تکمیلی قرار می گیرد تا متراکم، مقاوم در برابر فرسایش و ضد آب یا مقاوم در برابر آب شود. این لینن است، به همین دلیل برای تهیه پالتو، هودی و لباس های بیرونی کاربرد دارد.

توصیه هایی در دوختن پارچه های ضخیم:

وقتی پارچه ضخیم و سنگین برای دوختن دارید و چرخ خیاطی خانگی توان دوخت آن را ندارد، به یک سری ترفند برای دوخت نیاز دارید. پایه متحرک در این موارد بسیار کارساز است. وقتی قرار باشد بیش از دو لایه را بدوزید حتماً به یک پایه متحرک نیاز خواهید داشت.
راهکار دیگر استفاده از پارچه های ضخیم برای دوخت الگوهایی است که دارای بخش های خیلی ظریفی نباشد، ندوختن گوشه ها/مجراها بسیار کمک کننده است.
در دوخت درزها دقت لازم را داشته باشید و از ایرادات کوچک پیشگیری کنید تا در انتهای کار با لیننکل بزرگ روبرو نشوید. حتی در مواردی که درزها روی هم قرار می گیرند ممکن است لازم باشد که آنها را تنظیم کنید.
استفاده از سوزن ضخیم دوزی برای دوخت پارچه های سنگین و عدم استفاده از پین برای نگه داشتن لایه ها توصیه می شود
خرید پارچه ضخیم را از شهرپارچه انجام دهید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب