بهترین پارچه برای جوراب

فرآیند تهیه جوراب می تواند از ترکیب الیاف مختلف، تکنولوژی و در رنگ های مختلف تهیه شده باشد.نکته مهم در انتخاب جوراب، پس از درنظر گرفتن طول الیاف، نوع الیاف است. اغلب جوراب ها با استفاده از ترکیبی از الیاف مختلف تهیه شده اند. شناخت بهترین پارچه برای جوراب و شناخت مزایا و معایب آنها به شما کمک می کند تا بهتر تصمیم بگیرید. در اغلب موارد، جوراب ها از ترکیبی از متریال های مختلف تهیه شده اند. فهم مزایا و معایب در تصمیم گیری کمک کننده است. بهترین پارچه ها در تهیه جوراب نخ و پشم هستند که در ادامه در مورد آنها بیشتر توضیح می دهیم:
پنبه:
پنبه در صدر لیسات بهترین پارچه برای تهیه جوراب است. این پارچه سبک بوده و قابلیت جذب بالایی دارد. همچنین، آکریلیکی قابل شستشو بوده و دوام نسبتاً بالایی دارد. جوراب های تهیه شده از نخ پنبه ای قابلیت تنفس بالایی دارند و این فاکتورها باعث می شود در تهیه جوراب به طور گسترده استفاده شود. در بسیاری موارد، ترکیبی از پنبه و آکریلیک استفاده می شود، که یک پارچه غیرجازب است و منجر می شود جوراب ها تحمل رطوبتی بالایی پیدا کنند.
از آنجائیکه پنبه در سراسر جهان کشت می شود، یکی از گرانترین متریال ها محسوب می شود. برای تهیه این پارچه از دانه گیاه پنبه استفاده می شود. بنابراین، 90 درصد سلولز است. در زیر لیستی از پنبه هایی را که می توان در تهیه جوراب به کار برد را می بینید.
پنبه ارگانیک-پنبه ارگانیک ماده ای است که از گیاه پنبه اصلاح ژنیک نشده حاصل می شود. به عبارت ساده تر، این گیاهان بدون کود و سموم رشد می کنند.
پنبه بازیافتی-این پنبه از ضایعات پنبه بدست می آید، پنبه بازیافتی نیز در گروه بهترین پارچه برای جوراب قرار می گیرد. پارچه تهیه شده از الیاف بازیافتی دوام بالایی دارند و دارای قابلیت مقاومت در برابر رطوبت هستند.
پنبه ابریشم نما-این پنبه پس از اعمال فرآیندهای مختلفی روی پنبه حاصل می شود. این پارچه درخشان است و  در مقایسه با پنبه ارگانیک یا معمولی نرمتر است.
پنبه ترکیبی-پنبه ترکیبی دارای یک مرحله اضافی می باشد که طی آن ناخالصی های الیاف از آن جدا می شوند تا الیاف صافتری حاصل شود. این تنوع پنبه برای بافتن آکریلیک است و جوراب های تهیه شده از این پارچه بسیار نرم بوده و دوام بالایی دارند. اگرچه این  جوراب ها دارای قیمت بالاتری نیز می باشند.
پشم:
پشم در لیست بهترین پارچه برای تهیه جوراب پس از پنبه قرار دارد. پشم از گوسفند یا سایر حیوانات تهیه می شود و دارای کیفیت مرغوبی می باشد. هر الیاف استفاده شده ای در تهیه پشم از فنرهایی تشکیل شده است، که وقتی آزاد شوند به شکل اولیه خود بازمی گردند. جوراب های تهیه شده از پشم تنفس پذیر بوده و چروک نمی شوند.
نخ پشمی اغلب برای تهیه جوراب های ضخیم تر استفاده می شود و این جوراب ها در زمستان استفاده می شوند. پشم یک عایق خوب محسوب می شود و در عین حال پای فرد را خشک نگه می دارد (بدلیل خاصیت جذب رطوبت). پشم بهترین پارچه برای جوراب است و این پارچه ها دارای کیفیت بالایی بوده و بسیار راحت هستند و به خاطر داشتن رنگ ثابت شهرت یافته اند.
درحالیکه پنبه و پشم بهترین پارچه برای جوراب هستند، سایر الیاف نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرند. اجازه دهید به بررسی آنها نیز بپردزایم.
نایلون:
نایلون به طور گسترده در تهیه جوراب استفاده می شود زیرا دوام و مقاومت بالایی دارد. نایلون برای تهیه جوراب هایی که تحت کشش و فشار بالایی قرار می گیرند مناسب است. جوراب های نایلونی در مقایسه با سایر الیاف به غیر از پنبه و پشم جذب رطوبت خوبی دارند.
پلی استر:
پلی استر نیز بسیار به نایلون شباهت دارد اما دارای قیمت کمتری است. جوراب های تهیه شده از پل استر تنفس پذیری بالایی داشته و جذب رطوبت خوبی دارند و بسادگی می توانند در برابر فرسایش و پارگی مقاومت کنند.
آکریلیک:
تعداد کمی از افراد تصور می کنند که می توانند از آکریلیک برای تهیه جوراب استفاده کنند. آکریلیک نوعی پشم گرم است که بسیار به پلی استر شباهت دارد. جوراب های تهیه شده از آکریلیک کشسان هستند.
اسپندکس:
اسپندکس به دلیل مقاومت در برابر کشیدگی شهرت دارد و درنتیجه در جوراب ها برای حفظ شکل ظاهری استفاده می شوند. اسپندکس به طور گسترده به عنوان لاکرا یا الاستین شناخته می شود و اغلب در تهیه جوراب های بلند مورد استفاده قرار می گیرد.
پلی پروپیلن:
پلی پروپیلن بدون شک بهترین پارچه برای جوراب است، زیرا این آکریلیک است. این پارچه همچنین گرم بوده و جنس نرمی دارد. به همین دلیل از آن برای تهیه لایه داخلی جوراب استفاده می شود.
کشمیر:
این پارچه از الیاف تهیه شده از بز کشمیری تهیه می شود. پارچه کشمیری بسیار نرم و ابریشمی است. این متریال طبیعی و سبک است و در تهیه لباس های لوکس و جوراب های گران قیمت از آن استفاده می شود.
ریون:
این پارچه از رشته های سلولز طبیعی تهیه شده است، ریون بیشتر به خاطر درخشش شهرت پیدا کرده است. جوراب های تهیه شده از ریون بسیار راحت بوده و جاذب قوی رطوبت هستند.
بامبو:
جوراب های تهیه شده از گیاه بامبو نرم و تنفس پذیر هستند و نسبت به انواع نخی راحتتر می باشند. جوراب ها دارای سطح درخشانی بوده و شبیه انواع ابریشمی و کشمیری هستند. بامبو به عنوان یک متریال ضدآلرژی است و دوام بالایی دارد و در ضمن ضدباکتری نیز می باشد. این ویژگی ها بامبو را در زمره بهترین پارچه برای جوراب قرار می دهد.
ابریشم:
ابریشم بسیار نرم است، که به نرمی و جذب رطوبت بالا شهرت دارد. جوراب های تهیه شده از ابریشم دارای قدرت بالایی هستند و پا را خشک، خنک و راحت نگه می دارند.
درحالیکه پنبه بهترین پارچه برای جوراب است، افراد می توانند براساس نیازهایشان اقدام به انتخاب جوراب کنند. حال که در مورد متریال به کار رفته در جوراب ها بیشتر دانستید، وقت آن رسیده تا از این دانش برای داشتن انتخاب بهتر استفاده کنید.
شهرپارچه تنوعی بی نظیر از پارچه را به شما ارائه می دهد. برای سفارش تنها کافی است سری به سایت بزنید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه لاکرا، کاربردها و ویژگی های آن را بشناسید

نکاتی مهم برای انتخاب رنگ لباس

بهترین پارچه لباس کودک