پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

اگر به بیرون رفتن علاقه داشته باشید، حتماً دوست ندارید که هوای بارانی مانع شما شود یا پوشیدن لباس های ضخیم دست و پای شما را بگیرد و همینطور نمی خواهید باران تمام لباس هایتان را خیس کند. بنابراین، چطور می توان بهترین پارچه برای هوای بارانی را پیدا کرد؟ در این مقاله به این موضوع خواهیم پرداخت و روش انتخاب پارچه نخ باران را به شما معرفی خواهیم کرد
کیفیت پارچه:
اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید کیفیت پارچه است. باید به دنبال پارچه ای باشید که تنفس پذیری بالایی داشته باشد و از تجمع رطوبت جلوگیری کند. سپس، باید به ویژگی ضدآب یا مقاومت در برابر آب بودن توجه کنید تا از شما در برابر باران حفاظت کند. در نهایت، لباس باید سبک باشد تا وقتی خیس شد، سنگین نشود.
پارچه نخ:
در لیست پارچه مناسب باران، پشم، پلی استر، پارچه نخ و ابریشم قرار دارد. اگرچه، ابریشم برای روزهای سردتر مناسب نیست. در این مواقع باید به دنبال پارچه ای مثل پشم باشید، که خاصیت گرمایشی خود را حتی در صورت خیس شدن نیز ادامه دهد. لباس های تهیه شده از آلپاکا و مارینو یا ترکیبی از آنها انتخاب های خوبی هستند. اگرچه، باید در نظر داشته باشید که برخی از این مواد در برابر آب مقاوم هستند، ولی ممکن است ضدآب نباشد.
پارچه های نامناسب در هوای بارانی:
پارچه ای که در هوای بارانی باید از آن اجتناب کرد، پارچه نخی است. اگر پارچه نخ خیس شود به همین صورت باقی می ماند. این پارچه پس از خیس شدن بسیار آزاردهنده می شود. پارچه مناسب باران باید سریع خشک شود و همچنین، تنفس پذیر و ضدآب باشد.
پوشیدن چندلایه لباس:
با انتخاب پارچه مناسب گام بعدی پوشیدن چند لباس از روی هم است. سیستم چندلایه برای فعالیت های بیرون از منزل توصیه می شود و به شما این امکان را می دهد تا در صورت نیاز آن را اضافه و کم کنید. که به شما اجازه می دهد در محیط بیرون از منزل راحت باشید.
از لایه ابتدایی شروع می کنیم، که منجر به جدا کردن رطوبت از سطح پوستتان می شود. لباس های تهیه شده از آلپاکا می تواند انتخاب خوبی باشد زیرا رطوبت را می گیرد و پوست شما را خشک نگه می دارد. سپس، به دنبال لایه میانی باشید. بسیاری از افرادیکه ورزش هاکی انجام می دهند، فلیس را برای لایه میانی انتخاب می کنند، اما پشم طبیعی نیز می تواند انتخاب خوبی باشد تا شما را گرم نگه دارد. بسته به شرایط، ممکن است تمایل داشته باشید که از یک لایه عایق و لایع بیرونی نیز استفاده کنید. اگر هوا ملایم باشد یک یا نهایت دو لباس استفاده می شود.
انواع لباس های خارجی:
لایه خارجی، ممکن است تمام ویژگی هایی را که تاکنون برشمردیم را داشته باشد، این پارچه تنفس پذیر و سبک خواهد بود و یک لایه عایق در هوای خیس است. همچنین باید مطمئن شوید که لایه خارجی ضدآب باشد که یکی از ویژگی های پارچه مناسب باران است.
انتخاب شلوار مناسب:
انتخاب شلوار مناسب برای گرم وخشک ماندن در هوای بیرون بسیار ضروری است. به دنبال شلوارهایی باشید که سبک و ضدآب هستند. همین طور شلوارهایی که در برابر آب مقاوم هستند نیز گزینه مناسبی محسوب می شوند، اما سطح حفاظتی کمتری دارند.
بهترین کفش در هوای بارانی:
اگر می خواهید در هوای بارانی کاملاً خشک بمانید کفش را فرآموش نکنید. کفش های ساق بلند صرف نظر از شرایط جوی  اغلب مناسب افرادی هستند که بسیار به فعالیت های خارج خانه علاقه مند هستند، اما احتمالاً برای پوشیدن در کل زمان سفر مناسب نیستند. اگرچه، کفش های ساق بلند برای هوای بارانی مناسب هستند. در عوض، کفش پیاده روی می تواند یک انتخاب مناسب البته با توجه به شرایط جوی باشند.
خلاصه:
حال که بهترین پارچه برای هوای بارانی را شناختید، باید به دنبال راهی برای حفاظت کل لباس هایتان باشید. به دنبال کوله پشتی های ضدآب باشید تا بتوانید از لباس هایتان محافظت کنید. از این طریق، وسایل های مورد نیاز برای پوشیدن را همواره به همراه خواهید داشت.
نتیجه گیری:
با انتخاب لباس مناسب، می توانید با خیال راحت به دنبال فعالیت های مورد علاقه خود باشید. مطمئن باشید که متریال هایی انتخاب می کنید که تنفس پذیری بالایی دارند، سبک و ضدآب یا مقاوم در برابر آب باشند و به گونه ای باشند که بتوان به همراه لباس های دیگر پوشیده شوند. از لباس های نخی خودداری کنید زیرا در صورت خیس شدن آزاردهنده می شوند همچنین به پوشش پاهایتان نیز توجه کنید.
برای خرید پارچه به صورت اینترنتی و دوخت لباس مناسب برای باران شهرپارچه در کنار شما است

Comments

Popular posts from this blog

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین