راهنمای انتخاب و خرید پارچه لباس عروس

انتخاب پارچه یکی از فاکتورهای بسیار مهم و پیچیده است که ظاهر هر لباسی را تعیین می کند-وقتی در مورد مهم ترین لباس برای هر خانمی صحبت می کنیم، لباس عروسی، نباید چنین سردرگمی وجود داشته باشد. باید بهترین پارچه از هر نظر انتخاب شود، در عین حال نباید خیلی گران باشد. همچنین، مکان و شرایط آب و هوایی بسیار مهم است.
وقتی به فروشگاه می رسید، ممکن است سردرگم شوید-طرح ها و الگوهای و رنگ های مختلف موجود هستند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم به معرفی بهترین پارچه برای لباس عروس بپردازیم.

پارچه مناسب لباس عروس

  • چیفون:
این پارچه نازک، بدن نما است و ظاهر لَختی دارد؛ قالباً به صورت لایه لایه مورد استفاده قرار می گیرد. چیفون پلی استر به طور گسترده در تهیه لباس عروسی استفاده می شود. این پارچه بسیار ارزان است اما ظاهر آن بسیار زیبا می باشد. چیفون ابریشمی بسیار سبک و نازک است.
  • کرپ:
این پارچه زیبا دارای ظاهر پرچینی است و از لَختی خاصی برخوردار است و بهترین پارچه برای لباس عروس محسوب می شود. این پارچه بسیار نرم و ظریف است و آن را  می توان با ابریشم، نخ یا پلی استر تهیه کرد. از طرفی دیگر، بسیار سبک است. کرپ چینی یکی از کرپ های بسیار نرم و نازک است.
  • ابریشم:
ابریشم بهترین پارچه برای لباس عروس بوده و بسیار گران است. یکی از انواع ابریشم مناسب برای تهیه لباس عروس ابریشم Dupioni، چارموز، شانتونگ، کرپ سنگین، جیر، چارموز سنگین، Metalasse، ابریشم تایلندی، Peu de soi، ارگانزا، چیفون، ژرژت و تافته است.
ابریشم Dupioni خالص ترین ابریشم است که به آن ابریشم خام می گویند. ابریشم زربافت یک پارچه درخشان است که از الیاف ابریشم رنگی تهیه شده است؛ این نوع از ابریشم با دستگاه بافته شده است و دارای طرح های بسیار زیبایی می باشد. ابریشم بنارس محصول شمال هند؛ ابریشم Pochampilli ایالت اریسا هند و ابریشم Chanderi همگی ابریشم های بسیار زیبایی هستند که به طور گسترده به عنوان بهترین پارچه برای لباس عروس شناخته می شوند. ابریشم نخی، ابریشم بامبو، ابریشم کاغذ، ابریشم موز همگی انواع ابریشم های گیاهی هستند. ابریشم پلی dupioni ترکیبی از پلی استر و ابریشم می باشد؛ ابریشم Habotai، ابریشم چینی، ابریشم الگازار، ابریشم میکادو، ابریشم شانتونگ، ابریشم ساتن همگی از دیگر انواع ابریشم های محبوب برای تهیه لباس عروس هستند. پارچه ابریشم Gazar یک نوع ارگانزا است که دارای بافت بازتر و ظاهر سفت تری می باشد.
ابریشم میکادو نوعی ابریشم ترکیبی است که اغلب سنگین تر از ابریشم خالص است.
ابریشم شانتونگ یک پارچه سنگین که دارای سطح سخت و گره ای می باشد. این پارچه از ابریشم وحشی تهیه شده است. مشابه ابریشم خام یا dupioni، شانتونگ دارای بافت سمباده ای می باشد.
ساتن ابریشم نما یک ساتن ابریشم نرم می باشد که دارای سطح براق و پشت آن مات است.اگر قصد خرید پارچه لباس عروس ابریشم را دارید، هم اکنون اطلاعات کافی برای انتخابی مناسب را دارید
  • ارگاندی:
این پارچه نخی دارای بافت خشک و ترد است؛ به سرعت چروک می شود. برای ایجاد لایه در لباس عروسی استفاده می شود. می توان از آن برای تهیه لباس زیر یا آستری استفاده کرد.
  • تور انگلیسی
پارچه مناسب لباس عروس
این پارچه توری بسیار زیبا است که بسیار نرم بوده و از کشسانی اندکی برخوردار است. برای تهیه روبنده و اکسسوری های عروسی استفاده می شود. می توان روی آن گلدوزی کرد. این تور لوکس به عنوان پوششی بر روی پارچه استفاده می شود.
  • ریون
این پارچه یکی از نزدیک ترین پارچه ها به ابریشم است و از لَختی زیبایی برخوردار است. درخشش خاصی دارد که آن را تبدیل به بهترین پارچه برای لباس عروس می کند. قیمت آن پایین است و اغلب به جای ابریشم استفاده می شود. عیب آن دوام پایین است.
  • چارموز:
این پارچه سبک است و دارای سطح ابریشمی و پشت مات است. لَختی پارچه خوب است؛ این پارچه سبک بوده و تنفس پذیر است و دارای ظاهر لوکس می باشد که در زمره بهترین پارچه برای لباس عروس قرار می گیرد.
  • تافته:
این پارچه یک پارچه مناسب لباس عروس است و دارای ظاهری براق و ترد است. وقتی از الیاف ابریشمی تهیه می شود ظاهر بسیار خوبی پیدا می کند. حتی نمونه های 100 درصد تافته تهیه شده از پلی استر که با ماشین قابل شستشو هستند نیز وجود دارد. تافته ورقی سبک بوده و حجیم و چیندار است. پارچه ابریشم موجدار نوعی تافته دارای طراحی موجدار است.
  • پارچه لِیس:
این پارچه دارای سوراخ های باز که با دست یا ماشینی تولید می شوند. لِیس Alencon، Allover، chantilly، Venice همگی در دسته بهترین پارچه برای لباس عروسی می باشند.
  • باتیست:
این پارچه بسیار نازک و تقریباً بدن نما است و اساساً برای تهیه آستر لباس عروسی استفاده می شود. این پارچه اغلب از نخ تهیه می شود ولی انواع مصنوعی آن نیز موجود است. باتیست سوئیسی یک باتیست نخی استفاده شده در بافت های قدیمی است.
  • ساتن
این پارچه دارای سطح براق و پشت مات است؛ همچنین لَختی ایده آلی دارد و بهترین پارچه برای تهیه لباس عروس می باشد. ساتن ضدچروک نیست.
ساتن دوشس دارای تراکم بالا و وزن بالاتر نسبت به ساتن های معمولی است. درخشش ویژه ای دارد و تقریباً ضدچروک است. این پارچه همچنین لَختی زیبایی دارد؛ با این وجود پارچه مناسب لباس عروس است ولی قیمت بالایی دارد. این پارچه بدلیل کشسانی خوش دوخت است. دیگر پارچه های ساتن مثل ایتالیایی و پلی همگی از دیگر پارچه مناسب لباس عروس محسوب می شوند.
  • گاباردین:
گاباردین یک پارچه رایج در لباس عروس های مرغوب است؛ این پارچه دارای خطوط قطری است. در حال حاضر برای کت و شلوار استفاده می شود.شهر پارچه مرجعی برای خرید پارچه لباس عروس گاباردین است
  • تور/تال/کرولین
ابریشم، نایلون، یا ریون نیمه شفاف توری. این پارچه ها به طور گسترده در تهیه توری و کرولین ها استفاده می شوند، همچنین در تهیه زیرپوش برای افزایش حجم استفاده می شوند. تال روسی نوعی از تال است که دارای سوراخ های بزرگتر است. پارچه Tullonet یک نوع تور زبر است، سایر پارچه های توری مثل polynet وPoint dispirit نیز دارای کاربرد های فراوانی هستند.
بهترین پارچه برای لباس عروس
  • بافتنی:
جرسی یک پارچه بافتنی است. این پارچه دارای lengthwise ribs روی پارچه و cross wise ribs پشت پارچه است. بافت بسیار راحت است و جرسی یک گزینه مناسب آن است. پارچه Pique یک پارچه بافت است که سطح آن کبریتی یا الماسی است.
  • ارگانزا:
یک پارچه نازک، شفاف و ترد است و بسیار به ارگاندی شباهت دارد. ارگانزای شیشه ای دارای برق خاصی است.
  • ژوژت:
این پارچه چین دار بسیار لَخت است و به کرپ شباهت دارد. ژورژت از کرپ سبک تر است.
  • فی:
این پارچه یک پارچه بسیار درخشان است که دارای سطح کبریتی مانند است.
  • شانتونگ:
این پارچه ریون یا پنبه است که دارای سطح زبری می باشد؛ بسیار به پارچه ابریشم شانتونگ شباهت دارد.
  • پلی استر:
یک پلی استر گران می تواند بخوبی به عنوان متریال لباس عروسی استفاده شود. درحقیقت حتی می تواند ظاهری شبیه به ابریشم داشته باشد. ساتن پلی استر در لباس عروسی استفاده می شود زیرا قیمت مناسبی دارد.
  • پارچه لیم:
نوعی از پارچه بافته شده یا ریسندگی شده با نخ های تهیه شده از پارچه های فلزی است که ظاهری پر زرق و برق دارد.
  • مخمل
این پارچه بسیار ضخیم و نرم است و دارای ظاهر گره دار در سطح و پشت صاف است. مخمل کوبیده نیز یکی از انواع رایج مخمل است.
  • سوئیسی نقطه دار:
این پارچه سبک موسلین است که دارای نقاط برآمده در سراسر پارچه می باشد. نازکی پارچه بسیار جذاب است.
  • پارچه های پولک دار/منجوق دار
این پارچه به دلیل ظاهر نفیسی که دارد بشدت مورد استفاده قرار می گیرد.
  • پارچه Seer Sucker
این پارچه یک پارچه نخی سبک و چروک است که به صورت راه راه یا چهارخانه می باشد. برای لباس های رسمی، بویژه به عنوان لباس تابستانی مصرف می شود.
  • پارچه آیلت:
این پارچه زیبا دارای گلدوزی های زیبا در سرتاسر پارچه است.
  • دمسک:
این پارچه به صورت زربافت است اما سبک تر از زربافت می باشد و دارای طرح برجسته همرنگ پارچه است و اغلب در تهیه بدنه لباس عروس استفاده می شود.

خرید پارچه لباس عروس

شهرپارچه ارائه دهنده پارچه های کرپ، ریون،گاباردین،باتیست و ابریشم از میان پارچه های مناسب برای لباس عروس می باشد. شما می توانید خرید اینترنتی پارجه لباس عروس خود را به راحتی از طریق شهرپارچه انجام دهید تا کیفیت پارچه شما تضمین شده باشد

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

پارچه لاکرا، کاربردها و ویژگی های آن را بشناسید