پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

در ادامه با لیست کرپ کرپ آشنا خواهیم شد و به بررسی ویژگی ها آنها خواهیم پرداخت. می توانید از این مقاله به عنوان مرجعی برای خرید استفاده کنید تا در زمان صرفه جویی کرده باشید. این مقاله می تواند یک راهکار مفید برای کمک برای یافتن بهترین کرپ برای رفع نیازهای شما باشد.

بهترین پارچه شال گردن:

پارچه کرپ:

آکریلیک یک پارچه بسیار نرم است (حتی از ابریشم نیز نرم تر است)، ظاهر بسیار لوکسی دارد و با لمس احساس خوشاندی ایجاد خواهد کرد. این پارچه در برابر فرسایش مقاومت دارد و قابلیت شستشو ماشینی و خشک شویی را دارد. کرپ قوی بوده و آب نمی رود. این پارچه بسیار راحت است زیرا عایق و در عین حال تنفس پذیر است، به همین دلیل می توان آن را به عنوان بهترین پارچه شال گردن در نظر گرفت.

کرپ:

نخ از شناخته شده ترین الیاف طبیعی است. این پارچه به تنفس پذیری بالا شهرت دارد و دوام بالایی داشته و دارای خاصیت خنک کننده ای است. همچنین امکان اتوکشی در آن وجود دارد و بسیار نرم می باشد.

پارچه کرپ:

لینن بخاطر قدرت در دنیای منسوجات شهرت دارد. این پارچه دو تا سه برابر نخ قدرت دارد. این پارچه عملاً بدون کرک است به همین دلیل دارای سطح بسیار صاف است و از طرف دیگر رنگ ثابت است. به همین دلیل در لیست کرپ قرار می گیرد.

پارچه موهر:

موهر یک پارچه ابریشم نمای طبیعی است که از بز Angora تهیه می شود. این پارچه بسیار نرم و بادوام است. از آنجائیکه موهر از الیاف طبیعی است دارای ظاهری لوکس است. این پارچه همچنین گرم بوده و رطوبت را بسادگی جذب می کند در هوای گرم و سرد مناسب است، به همین دلیل از آن به عنوان دستمال گردن نیز استفاده می شود. موهر بهترین پارچه شال گردن است زیرا علاوه بر خواص فوق نسبت به آبرفتگی مقاوم است و چروک نمی شود.

پارچه پلی استر:

پلی استر یک پارچه مصنوعی و بسیار محبوب است و همچنین قدرت بالایی دارد. می توان آن را در لباسشویی شست. این پارچه به سرعت خشک می شود. برای شستشوی آن می توان از خشک شویی استفاده کرد. این پارچه ضدچروک و ضدآب و ضد گشادشدن است.

پارچه ابریشم:

ابریشم یکی از قدیمی ترین الیاف شناخته توسط انسان است. این پارچه بسیار زیبا است. ابریشم شکل خود را بسیار عالی حفظ می کند و آب نمی رود. این پارچه به سرعت خشک می شود اما برای خشک کردن آن نباید آن را در خشک کن انداخت. ابریشم بسیار سبک بوده و در زمان های دور مخصوص پادشان بوده است. ابریشم بهترین پارچه شال گردن می باشد.

کرپ:

پشم ترکیب خوبی از عایقی و سبکی است. این پارچه در برابر کثیفی، آتش و چروک مقاومت دارد. این پارچه قابلیت شستشو دارد، اما در صورت شستشوی نامناسب دچار آبرفتگی می شود. پشم از تنفس پذیری بالایی برخوردار است.
پارچه شال گردن دارای تنوع بالایی است. برخی از آنها نسبت به سایرین دارای ظاهر زیباتری هستند و به همین دلیل در لیست بهترین پارچه شال گردن قرار می گیرند. در این مقاله قصد داریم آنها را براساس پارچه، پرینت و الگوهای استفاده شده و زمان استفاده از آن تمایز ایجاد خواهد شقائل شویم.

انواع مختلف پارچه شال گردن:

  •  پارچه شال گردن نخی

پارچه شال گردن نخی
پارچه های نازک پرینت شده یا ساده مثل کرپ برای تهیه شال گردن های بسیار زیبا استفاده می شود. به دلیل ظاهر بسیار سبک این پارچه، این شال گردن یک اکسسوری عالی برای فصل تابستان است. سر نمی خورد و می توان آن را به روش های مختلف برش داد.
  • پارچه شال گردن چیفون:

پارچه شال گردن چیفون
چیفون یک پارچه سبک، لَخت، نازک است و بهترین پارچه شال گردن به منظور پیچیدن دور گردن است. به منظور تزئین می توان از تره هایی در انتهای آن استفاده کرد.
  •  پارچه شال گردن شبکه ای:

پارچه شال گردن شبکه ای
پارچه شبکه ای برای تهیه شال گردن ایده آل است. می توانید از انواع نرم آن به جای انواع زبر و مصنوعی استفاده کنید. همچنین از پولک، زنجیر یا لِیس برای تزئین استفاده می شود.
  • شال گردن ابریشمی

پارچه شال گردن ابریشمی
ابریشم یک پارچه لوکس و پر زرق و برق است. شال گردن های تهیه شده از ابریشم دست دوز بسیار پرطرفدار بوده و بسیار گران قیمت هستند.
  • پارچه شال گردن کشمیری

پارچه شال گردن کشمیری
این پارچه از نظر زیبایی و لوکسی گزینه بعدی است. البته تهیه شال کشمیری اصل دشوار است.
  • پارچه شال گردن کرپ

پارچه شال گردن مخمل
مخمل یک کرپ است که دارای سطح پرزداری می باشد، بنابراین استفاده از مخمل عریض برای تهیه شال ایده خوبی به نظر نمی رسد. شال های نازک و باریک مخمل می تواند انتخاب خوبی باشند.
  • شال گردن چهارخانه Plaid

پارچه شال گردن چهارخانه
چهارخانه Plaid نوعی کرپ دارای یک طرح پیچازی چهارخانه است. استفاده از این شال گردن در زمستان توصیه می شود.
  •  دستمال سر

پارجه دستمال سر
دستمال سر یک پارچه مربعی است که دارای طرح پرینت شده و حاشه زیبا می باشد. این شال گردن بسیار کوچک است تا بتوان یک کاور کامل ایجاد کند اما بسیاری از آن برای پوشش دور گردن استفاده می کنند.
  • پارچه شال گردن پیچازی Chequered:

این طرح یکی از طرح های محبوب به جز طرح تارتان است که برای تهیه شال گردن که توسط آقایان استفاده می شود کاربرد دارد.
  • شال گردن پشمی دست بافت

شال گردن پشمی دست بافت
شال گردن ها به دقت با دست در طرح ها و اندازه های مختلف در زمستان بافته می شوند. هیچ چیز مثل یک شال گردن پشمی از سرما محافظت نمی کند.
  • شال گردن با حاشیه های متضاد

شال گردن با حاشیه های متضاد
از هر پارچه ای می توان در تهیه این نوع از شال گردن استفاده کرد فقط باید با حاشیه های متضاد تأثیر بزرگی بر آن بگذارید.
  • شال گردن کرپ موجدار

شال گردن کرپ موجدار
پارچه های موجدار دارای عمق هستند که آن را برای تهیه شال های تک رنگ مناسب می کنند. می توان از تزئیناتی برای افزایش زیبایی استفاده کرد.
  • شال گردن منگوله دار

شال گردن منگوله دار
این منگوله ها به انتهای شال گردن افزوده می شوند تا ظاهری رنگی تر و جذابتر به آن بدهند.
  • شال گردن های دارای طرح حیوانات

شال گردن های دارای طرح حیوانات
 استفاده از طرح حیوانات در طراحی شال گردن بسیار رایج است.
  • پارچه شال گردن فلیس

پارچه شال گردن فلیس
فلیس پارچه ای است که بسیار ضخیم بوده و دوام بالایی دارد و دوختن شال گردن با استفاده از این پارچه بسیار راحت است.
برای خرید اینترنتی پارچه شال گردن می توانید از شهرپارچه دیدن نمایید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین