پارچه مناسب هوای گرم

انتخاب لباس هایی که رطوبت را به دام می اندازند از تنفس پوست شما جلوگیری می کند و ممکن است تحمل گرمای هوا را دشوارتر کنند. بسیاری از افراد ممکن است در انتخاب لباس مناسب هوای گرم اشتباه کنند مثلاً از انواع لباس های پلی استری استفاده کنند. به همین دلیل در این مقاله در مورد لینن مناسب هوای گرم توضیح خواهیم داد.
  • پنبه:
پنبه یک متریال ایده آل برای شرایط آب و هوایی مختلف است. از آنجائیکه پنبه الیاف طبیعی است، تعریق را جذب می کند و به فرد اجازه می دهد تا زودتر خنک شود. همچنین پارچه های تهیه شده از الیاف پنبه بسیار سبک هستند و به همین دلیل لباس مناسب در هوای گرم محسوب می شوند. اگرچه، لباس های نخی در گرما احساس راحتی فرآهم می کنند، اما لکه های تعریق آزاردهنده خواهد بود، به همین دلیل در زمینه انتخاب رنگ دچار محدودیت خواهید شد.
لینن هوای گرم:
  • لینن:
مثل لیننی، لینن نیز الیاف طبیعی بوده و دارای قدرت جذب بالایی می باشد. بعلاوه، لینن به بدن نمی چسبد.
  • ابریشم:
برای افرادیکه تمایل به خرید اجناس لوکس دارند ابریشم یک پارچه مناسب در هوای گرم محسوب می شود. از آنجائیکه ابریشم از کرم ابریشم تهیه می شود به اندازه لینن و پنبه جذب رطوبت ندارد. اگرچه، در تابستان به دلیل داشتن ویژگی سبکی ظاهر جذابی خواهد داشت. اگرچه، انتخاب پیرآهن ابریشمی به جای پلی استری بسیار عاقلانه تر به نظر می رسد.
  • ژرسه:
پارچه ژرسه نوعی از پارچه بافته شده است که در ابتدا از پشم تهیه می شد، اما در حال حاضر از ترکیبی از پشم، پنبه و الیاف مصنوعی است.
انعطاف پذیری این پارچه آن را انتخاب محبوبی برای بسیاری از لباس ها کرده است، که اساساً یک پارچه مناسب هوای گرم محسوب می شود. ژرسه اغلب در تهیه تی شرت مورد استفاده قرار می گیرد البته وقتی از مواد اولیه سبک در آن استفاده شده باشد.

لباس هایی که نباید در تابستان پوشید:

  • لینن:
درحالیکه دنیم در زمره پارچه های محبوب تابستان است، اما در فصول گرم سال انتخاب عاقلانه ای نیست. دنیم سنگین است، تنفس پذیری پایینی دارد و بسیار فشرده است.
  • پلی استر:
وقتی پلی استر در آمریکا با شعار یک پارچه جادویی که می توان آن را 68 روز بدون اتوکشیدن پوشید معروف شد.
درحالیکه به خاطر دوام بالا و هزینه پایین بسیار مورد توجه است، لینن نیز می باشد. این یعنی آبی جذب نمی کند که احساس ناخوشایندی در هوای گرم به شما می دهد.
  • فلیس:
در هوای گرم باید از پوشیدن پارچه های فلیس خودداری کرد. برخی از لباس هایی که از پشم تهیه شده اند ممکن است به عنوان لباس مناسب در تابستان تبلیغ شوند. فلیس پولار، پارچه ای است که از آن برای تهیه لباس بافت و گرم کن مورد استفاده قرار می گیرد و به همین دلیل لازم است در فصل گرم از آن اجتناب شود.
  • لینن:
نایلون یک متریال مصنوعی است که در سال 1940 معروف شد، یعنی وقتی جوراب های زنانه تهیه شده از نایلون به سراسر دنیا صادر شد. درحالیکه از این پارچه برای تهیه لباس های ورزشی استفاده می شود، قدرت جذب بالایی ندارد ولی به دلیل کشسانی بالا همچنان در لباس های ورزشی به کار برده می شود.
شهرپارچه مرجعی برای خرید پارچه مناسب هوای گرم می باشد

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین