پارچه مناسب مبل را چطور انتخاب کنیم

احتمالاً تا به حال این سؤال برایتان پیش آمده است که بهترین آیتم دکوری که لازم است برای آن پول بیشتری خرج کرد کدام است؟ تقریباً همه شما حدس می زنید که مبلمان خوش ساخت عالی می تواند یک گزینه عالی برای خرید باشد که هرگز از خرید آن پشیمان نخواهید شد. جنس لینن از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا طول عمر و راحتی مبل را تعیین می کند، به همین دلیل در این راهنما بهترین پارچه برای مبل را شناسایی خواهیم کرد.
اغلب طراحان داخلی پارچه های خنثی را توصیه می کنند. زیرا این نوع پارچه ها دارای قابلیت هماهنگی با تغییر دکوراسیون ها را دارند، در هر اتاقی براحتی قابل استفاده هستند. همچنین، انتخاب رنگ های خنثی باعث می شود که برای سال ها بتوانید بدون احساس خستگی از آنها استفاده کنید. اما حتی اگر یک رنگ خنثی را انتخاب کرده باشید، باید به نکاتی توجه داشته باشید.
  • بافت:
هر پارچه از بافت نخ ها حاصل شده است و سفتی بافت نه تنها روی لطافت آن بلکه روی دوام پارچه نیز مؤثر است. مثلاً پارچه شل بافت توری را با پارچه های لینن لینن مقایسه کنید. نخ ها در پارچه های توری تراکم بالایی ندارند، این گشادی به پارچه اجازه می دهد تا از آن در تهیه پرده استفاده شود که اجازه عبور نور بیشتری را فرآهم می کند. در مقابل لینن 100 درصد پنبه ای را در نظر بگیرید که دارای بافت محکمی بوده که این ساختار منجر به افزایش دوام، شستشوی ساده تر و حفظ شکل ظاهری می شود. اجازه دهید همین رویکرد را در مورد جنس پارچه رومبلی نیز داشته باشیم.
لینن دارای بافت گشادتر و نرمتراست. یعنی روی مبل شما جلوه بهتری ایجاد خواهد کرد، اما این بدان معنا است که امکان فرسایش در آن بیشتر است، زیرا به صورت متراکم بافته نشده است. در گروه لینن، برخی نسبت به سایرین سنگین تر است. لینن 13 انسی Suzanne Kasler دارای بافت بسیار محکم و وزن بالاتری است، بنابراین بهترین پارچه برای مبل است. سایر پارچه ها مانند لینن  Garrison و Danish سبک تر هستند، بنابراین برای بالاتختی و صندلی استفاده می شوند زیرا نسبت به لینن های سنگین تر نسبت به فرسایش دوام کمتری دارند.
لینن دارای بافت محکم تری است، زیرا فقط به صورت افقی بافته نشده اند، لینن دارای توده هایی می باشد. این یعنی نخ ها به صورت قائم می ایستند و یک بافت پرزدار و نرمی را ایجاد می کند. پارچه های دارای توده بسیار نرم هستند. پارچه های مخملی که با پلی استر ترکیب شده اند نسبت به انواع نخی دارای دوام بالاتری هستند، بنابراین تمیز کردن آن ساده تر بوده و در برابر آسیب ها نیز دوام بالاتری دارند.
پارچه تریبلی به دو دلیل لینن مبل محسوب می شود. در درجه اول، دارای بافت بسیارل ضخیم می باشد که آن را دارای برجستگی هایی می کند و آن را در برابر فرسایش مقاوم می کند. در درجه دوم، ترکیبی از لینن و پلی استر هستند پس در برابر لک مقاوم بوده و امکان شکافته شدن در آن بسیار پایین است.
توئید نارگیل لیننابه تریبلی است، یعنی ترکیبی از الیاف طبیعی و مصنوعی می باشد، زیرا تمیز کردن آنها ساده است و دارای بافت محکم و گره داری می باشد. این پارچه دارای نخ های فلزی است، که به آن ظاهر رسمی تر و جلوه ویژه تری نسبت به تریبلی می دهد.
توئیل دارای بافت محکم صدردرصد از پنبه است که به صورت قطری بافته شده است. اصلی ترین مزیت توئیل این است که می توان آن را با ماشین لباسشویی شست. پارچه توئید می تواند پارچه مناسب برای مبل باشد.
پارچه جناغی یک پارچه مناسب مبل دیگر است زیرا دارای بافت فوق العاده محکم و وزن بالایی بوده و از الیاف مصنوعی تهیه شده است. به همین دلیل تمیز کردن آن ساده بوده و در عین حال دوام بالاتری دارند. همچنین این نوع پارچه به دلیل داشتن طرح ظریف بهترین پارچه برای مبل های رسمی محسوب می شود.
پارچه های چنسیل به مخمل شباهت بسیاری دارند زیرا شامل پرزهایی هستند که به آنها نرمی و لطافت می دهد. این پارچه ها اغلب سنگین هستند. پارچه های گاتویک و اسوینلی ترکیبی از ریون و پلی استر هستند. آنها دارای لطافت فوق العاده و وزن بالایی هستند و دارای رنگ های خنثی می باشند.
حال که با عواملی که بر دوام پارچه تأثیر می گذارد آشنا شدید می خوایم شما را با مفهوم درجه سایش آشنا کنیم. درجه سایش نشان می دهد پارچه چه میزان تحمل فرسایش دارد. اغلب پارچه ها دارای درجه سایش بین 15000 تا 60000 هستند.
لینن

  • پارچه های پرفورمنس
اغلب پارچه های پرفورمنس از لینن تهیه شده اند، دلیل این امر این است که این پارچه ها اغلب به طور کلی رنگ می شوند.  در اغلب موارد، رنگ فقط روی بخش خارجی تأثیر می گذارد، بنابراین مثل لایه بیرونی رنگ می گیرد. به همین دلیل، نخ های رنگی در برابر آفتاب و خوردگی رنگ خود را از دست می دهند.
  • پلی استر و اکریلیک:
متریال های مصنوعی از محبوبیت پایینی برخوردار هستند زیرا دارای قابلیت تنفس پذیری و نرمی مثل پارچه های طبیعی نیستند، اما پلی استر، آکریلیک و ریون مزیت های خود را دارند. نخ های مصنوعی به راحتی فرسوده نمی شوند،  بنابراین دوام بالایی دارند و تمیز کردن آنها نیز ساده تر است.
برای بهره مندی از مزیت های هر دو پارچه توصیه می شود از ترکیب الیاف مصنوعی و طبیعی استفاده کنید. در این صورت می توانید از ویژگی های نرمی، تنفس پذیری و زیبای پارچه های طبیعی در کنار دوام و ضدلک بودن الیاف پلی استر و آکریلیک بهره مند شوید.
  • قیمت:
قیمت پارچه بستگی به عوامل مختلفی دارد. در بافت های متراکم تر نیاز به کار و مواد اولیه بیشتری است، بنابراین درحالیکه دوام بالایی دارند می توانند قیمت بالایی داشته باشند.
مخمل معمولاً قیمت بالاتری دارد زیرا مراحل تولید آن به گام های بسیاری نیاز دارد. نه تنها نخ ها به صورت افقی بافته می شوند، بلکه دارای نخ های کوتاه هستند که عمود بر پارچه قرار می گیرند و منجر به ایجاد گره هایی می شود.
  • چرم:
اجازه دهید دوباره در مورد چرم صحبت کنیم. پارچه های چرمی یکی از بادوام ترین پارچه ها هستند که بسادگی می توان آنها را تمیز کرد.
هر پارچه ای دارای مزایا و معایب خاص خود است و خوشبختانه با اطلاعاتی که دارید بسادگی خواهید توانست پارچه مناسب مبل منزلتان را انتخاب کنید.
برای خرید پارچه مناسب مبل می توایند از شهرپارچه استفاده کنید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین