پارچه های مناسب آستر

کرپ در خیاطی کم اهمیت نیست. اما وقتی لباس ها را با آن همراه می کنید به اثر فوق العاده آن بر روی لَختی و زیبایی نظر شما را راجع به کرپ عوض می کند. کت ها، شلوارها، دامن ها و پیرآهن ها همگی مثال هایی از لباس هایی هستند که باید آستر داشته باشند.
اما انتخاب بهترین پارچه آستری از اهمیت بالایی برخوردار است. سه فاکتوری که باید در کرپ آستر در نظر گرفت شامل موارد زیر می شود:
کرپ بیرونی-اغلب نیاز به پارچه ای دارید که دارای رنگ متناسب با پارچه بیرونی باشد، در غیر اینصورت کرپ نهایی زیبایی خود را از دست خواهد داد. اگر این امکان برایتان فرآهم نبود یک رنگ تیره تر انتخاب کنید. در برخی موارد یک رنگ مخالف با پارچه با هدف خاص انتخاب می شود.
پارچه آستر

وقتی برای کرپ آستری به فروشگاه می روید پارچه بیرونی را نیز ببرید و آن را در نور مناسب امتحان کنید.
هدف لباس-هدف از لباس بسیار مهم است، مثلاً یک نفر می خواهد از پارچه های گرم برای عایق سازی استفاده کند و قصد دارد لباس را در زمستان استفاده کند اما شخص دیگر نیاز به یک پارچه تنفس پذیر برای فصل تابستان دارد. برخی بدنبال پارچه های رنگی و پرینت شده هستند که به زیبایی لایه داخلی لباس بیافزایند و برخی دیگر بدنبال پارچه های ضخیم تر هستند. برای لباس هایی که مکرراً مصرف می کنید باید از پارچه هایی برای آستر استفاده کنید که نگهداری از آنها ساده باشد، اما در برخی موارد ممکن است پارچه های بدین منظور استفاده شوند که نیاز به نگهداری در سطح بالا دارند.
سازگار با پارچه بیرونی-این نکته از اهمیت بالایی برخوردار است. پارچه آستر باید وزنی متناسب با پارچه بیرونی داشته باشد. یک پارچه محکم را انتخاب کنید نگهداری از پارچه خارجی و آستر باید یکسان باشد.
آستر انتظار می رود سبک و نازک و لیز باشد تا نگهداری و پوشیدن آن کرپکل نباشد.
ویسکوز/ریون/کوپرا
ریون نازک است و به همین دلیل این پارچه در پارچه آستری کاربرد دارد. این پارچه تنفس پذیر و نرم بوده و از طرفی انعظاف پذیر و سبک است. این پارچه به بدن نخواهد چسبید حتی در هوای بسیار گرم و تعریق شدید. ویسکوز و کوپرای 100 درصد همچنین برای استفاده در آستر لباس کاربرد دارند زیرا نرم و سبک بوده و از بوجود آمدن الکتریسیته جلوگیری می کنند.
ریون بمبرگ یک ریون محبوب (کوپرا) استفاده شده در آستر کت است. این پارچه تنفس پذیر، نرم، ضدالکتریسیته بوده و به بدن نمی چسبد و در عین بسیار راحت بوده و بهترین پارچه آستر محسوب می شود. پارچه ویسکوز تافته Ermazine نیز در آستر لباس محبوب بوده و توسط خیاطان سفارشی مورد استفاده قرار می گیرد. Ermazine تا حدی بدن نما است.
پارچه توئیل ریون ضدالکتریسیته در لیست بهترین پارچه آستر قرار می گیرد، البته وزن بالایی دارد. ماشین لباسشویی ممکن است به این پارچه آسیب وارد کند. ساتن کرپ ریون نیز یک انتخاب مناسب دیگر است.
پنبه:
پارچه آستری

این پارچه یکی از بهترین پارچه ها برای تهیه آستر است و علاوه بر آن در تماس با پوست آزاردهنده نیست. کرپی از الیاف طبیعی تهیه شده است و بنابرین تنفس پذیر بوده و در تماس با پوست بسیار راحت است زیرا رطوبت را جذب می کند. پارچه های آستری نخی نازک حجم لباس را افزایش نمی دهد. این نکته برای لباس هایی که جذب هستند و شلوارها از اهمیت بالایی برخودار است. پارچه آستر نخی بهترین انتخاب برای تهیه پوشاک بچگانه و یا پوشاک تابستانی است.
نکته منفی که در مورد پارچه آستر نخی وجود دارد این است که این پارچه مانند سایر آسترها سُر نیست، این ویژگی یکی از نکات مهم در انتخاب پارچه آستری است بویژه اگر آستر در تهیه کت و کاپشن استفاده شود. اگر بدنبال نرمی ابریشمی هستید کرپ انتخاب مناسبی نیست. حتی انواع ارزان آن ممکن است زبر باشند. این پارچه ظاهری لوکس ندارد.
مشکل دیگری که آستر نخی دارد این است که سریع چروک می شود. همچنین پس از اولین شستشو آب می رود و این آبرفتگی ممکن است شکل ظاهری لباس را تغییر دهد.
پوپلین نخی به طور گسترده به عنوان پارچه آستر نرم و نازک استفاده می شود. کرپ و لان نیز در آستر لباس کاربرد دارند. باتیست نخی، ماسلین، پرکیل دیگر پارچه های محبوب هستند. اگر بدنبال پارچه آستری که پوشیدن آن ساده است می باشید، خرید بافت ساده یا تویئل پارچه نخی توصیه می شود. همچنین پارچه نخی چهارخانه نیز برای تهیه آستر کت استفاده می شود.

ابریشم:
ابریشم یک پارچه لوکس محسوب می شود و ممکن است در تهیه آستر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. این پارچه تنفس پذیر است و بسیار گران است، بنابراین در صورت اضافه شدن به لباس قیمت بشدت افزایش خواهد داشت.
ابریشم چینی یک پارچه ابریشمی تقریباً ارزان و سبک است که به عنوان آستر استفاده می شود. پارچه آستری Habutai و ساتن ابریشم نیز برای آستر لباس های مجلسی به کار می روند. ابریشم Dupioni یک ابریشم ضخیم تر است. چارموز ابریشم و کرپ ابریشم چینی نیز همگی ابریشم های سبک برای آستری هستند و می توان گفت بهترین پارچه آستر هستند. ساتن کرپ ابریشم دارای وزن بالایی است تقریباً دو برابر کرپ چینی و چارموز) و مناسب آستری برای کت است.
کرپ ابریشمی یکی دیگر از پارچه های نازک مناسب آستری است. تافته ابریشمی نیز یک پارچه ترد و نازک است که شکل خود را در لباس حفظ می کند. این پارچه برای تهیه آستر برای لباس های سبک و متوسط و بویژه پیرآهم دامن که باید بدون داشتن حجم زیاد ظاهر خوبی داشته باشند توصیه می شود.
پلی استر و یا ترکیبات پلی استر:
کرپ آستر

در لباس های آماده پارچه آستر پلی استر یکی از پارچه های پرکاربرد است زیرا بسیار ارزان است.
این پارچه مصنوعی بوده و درخشان است و مراقبت از آن ساده می باشد. البته این کرپ است و ارزان به نظر می رسد. یکی دیگر از معایب این پارچه این است که تنفس پذیری پایینی دارد و تعریق را جذب نمی کند، بنابراین ممکن است احساس نوخوشایندی ایجاد کند.
ابریشم چینی پلی یک جایگزین ارزان برای ابریشم گران قیمت است. این پارچه نرم، ابریشمی و سبک است. ساتن تهیه شده از الیاف پلی استر اغلب مورد استفاده قرار می گیرد زیرا دارای ساختار بسیار نرمی است. ساتن اغلب دارای سطح نرم در رو و در پشت آن حالت مات است. ساتن در وزن ها و قیمت های مختلف موجود است، بنابراین در تهیه آستر لباس های ارزان کاربرد دارد.
 Polycotton یکی دیگر از پارچه های محبوب با وزن بالاتر است- این پارچه ترکیبی از 50 درصد نخ و 50 درصد پلی استر است و بهترین پارچه آستر محسوب می شود.
استات:
این پارچه براق است و قیمت پایینی دارد. اغلب لباس های آماده از این پارچه به عنوان آستر استفاده می کنند. مزیت استات بر پلی استر بسیار است، این پارچه تنفس پذیر بوده و احساس راحتی بیشتری فرآهم می کند. نکته دیگر این است که این پارچه ضدالکتریسیته است. همچنین باید در خشکشویی شسته شود و دوام کمتری نسبت به پلی استر دارد.
پارچه های آستر کشسان:
وقتی از پارچه های کشسان برای دوخت استفاده می کنید باید از آستر کشسان نیز استفاده کنید. این آسترها ممکن است بافته شده یا ریسندگی شده باشند.
این پارچه دارای لاکرا خواهند بود. پارچه های آستر بافندگی شده دارای کشسانی بیشتری هستند. هر قدر پارچه نازکتر باشد کشسانی بیشتر خواهد بود. پارچه آستری را انتخاب کنید که دارای ویژگی هایی مشابه پارچه خارجی هستند. بافت تریکو برای تهیه آستر لباس های ورزشی استفاده می شود. بافت مش نیز در این مورد استفاده می شوند زیرا جذب تعریق بالایی دارند.

پارچه های آستری ضخیم:

برای انواع کت و کاپشن برای افزایش گرما نیاز به آستر گرمتری دارید. فلیس، خز مصنوعی، پشم با این هدف استفاده می شوند. فلیس محبوب تر است زیرا نگهداری ساده تری دارد. پارچه هایی که در تهیه بوم نقاشی استفاده می شوند نیز در این مورد کاربرد دارند.
پارچه آستری

پارچه لایی:
پشم، پلی استر، پشم-کرپ، پارچه های پرزدار نخی به منظور لایه میانی بین لایه  خارجی و آستر استفاده می شوند.
بنابراین در نهایت از بین پارچه های آستری اشاره شده می توان نتیجه گرفت که اگر هدف لباس پوشش در هوای سرد باشد، ابریشم چینی یا ابریشم habotai مناسب است. لباس های ساده ممکن است دارای آستر نخی باشند. ریون بمبرگ بهترین انتخاب برای کت است؛ در داخل کت های زمستانی فلیس، خز مصنوعی یا quilted انتخاب های مناسبی هستند.
پارچه آستر در برخی از البسه نقش مهمی را ایفا می کند. برای خرید بهترین پارچه آستری از شهرپارچه دیدن بفرمایید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه لاکرا، کاربردها و ویژگی های آن را بشناسید

نکاتی مهم برای انتخاب رنگ لباس

بهترین پارچه لباس کودک