بهترین پارچه کیف

کیف ها یکی از اکسسوری های مهم برای خانم ها می باشند که همیشه همراهشان است. برای دوخت کیف مناسب باید پارچهمناسب کیف را به خوبی بشناسید تا بتوانید یک کیف خوب داشته باشید
  • پارچه های دکوری منزل
کرپ کیف

برای تهیه کیف به پارچه ای بادوام با ظاهر زیبا نیاز دارید. پارچه های مورد استفاده در دکوراسیون منزل در قسمت روکش مبل در تهیه کیف کاربرد فراوانی دارند. این پارچه ها به طور طبیعی ضخیم و سنگین بوده و به دلیل دارا بودن ساختار محکم پارچه مناسب کیف های ایستاده محسوب می شوند.
البته استفاده از این پارچه ظاهر ضمختی به کیف شما نمی دهد. همچنین، می توان به منظور ایستادن بهتر از لایه های میانی در آنها استفاده کنید. بدین منظور، می توان از فلیس و یا لایه میانی سخت استفاده کرد.
  • چرم
پارچه مناسب کیف

روشن است که انتخاب اول برای تهیه کیف چرم است زیرا ظاهر زیبایی دارد اما دلیل اینکه چرا بسیاری از افراد از آن استفاده نمی کنند این است که قیمت بالایی دارد و دوخت آن کرپکل است.
می توانید از پوست گاو وزن متوسط یا سنگین برای ساخت کیف استفاده کنید تا قیمت آن را تعدیل کنید. چرم بره یک چرم عالی اما گران است. پوست خوک، مار و گاومیش پارچه مناسب کیف به شمار می روند.
  • چرم مصنوعی و جیر مصنوعی
پارچه مناسب کیف
چرم مصنوعی پلیپورتان شبیه چرم طبیعی است. این پارچه نسبت به چرم طبیعی ارازنتر است. چرم مصنوعی کرپ بوده و نگهداری از آن ساده است.
رکسین یک واژه عمومی برای توصیف چرم مصنوعی است. اگرچه رکسین یک نام تجاری شرکت تولیدکننده چرم مصنوعی در انگلیس است.
جیر مصنوعی شبیه چرم طبیعی است و از چرم مصنوعی گرانتر است. Microsuede یک پارچه میکروفایبر است که شبیه به جیر بوده، اما قابل شستشو است.
چرم پیوندی چرمی است که از خرده های چرم طبیعی تشکیل شده که روی یک پوشش پلی پورتن ریخته شده است. این چرم شباهت زیادی به چرم طبیعی دارد ولی در عین حال قیمت پایینی دارد. برخی به آن چرم بازیافتی یا دوستدار طبیعت می گویند، زیرا روش تهیه در مقایسه با چرم طبیعی آسیب های کمتری در پی دارد.
  • وینیل
پارچه مناسب کیف

وینیل یکی از پارچه های رایج در تهیه کیف است. می توان از وینیل شفاف در تهیه کیف شفاف ساحلی و کیف آرایشی استفاده کرد. پارچه وینیل رویه فلانل یکی دیگر از پارچه های رایج در تهیه کیف است. این پارچه حتی بدون کرپ نیز استفاده می شود. پارچه وینیل به طور طبیعی شیشه ای است. از مزیت های آن می توان به سبکی و راحتی تمیز کردن آن اشاره کرد.
افراد ممکن است نتوانند به تفاوت بین چرم مصنوعی و وینیل پی ببرند. برای تشخیص، اگر دارای پارچه بافت پشت آن باشد می توان فهمید که وینیل است در غیر این صورت چرم مصنوعی می باشد.
  • پارچه بیرونی
پارچه مناسب کیف

پارچه های بیرونی بسیار بادوام، ضد فرسایش و در برخی موارد ضد آب هستند. پارچه Sunbrella یکی از پارچه های این گروه بوده و برای تهیه کوله پشتی مورد استفاده قرار می گیرد.
این پارچه ها اغلب پارچه های مصنوعی هستند که در دماهای بالا ذوب می شوند، بنابراین باید در استفاده از آنها دقت کرد. کیف های تهیه شده از این مواد بسیار بادوام هستند.
 چوب پنبه:
چوب پنبه ماده ای است که به عنوان جایگزین چرم استفاده می شود. این ماده از پوست درخت بلوط گرفته می شود. این پارچه دوستدار محیط زیست بوده و بسیار نرم و انعطاف پذیر است و با هر دستگاه بافندگی می توان آن را بافت. چرم در تماس با آب آسیب می بیند، درحالیکه چوب پنبه قابل شستشو است. این پارچه ضد آلرژی است و در برابر لک مقاومت دارد.
برخلاف چرم مصنوعی براحتی صدمه نمی بیند و گلوله نشده و ضد خراش است، حتی اگر آنها را تا کنید آسیبی به پارچه وارد نمی شود و در حالت کلی می توان گفت بسیار بادوام است. این پارچه از چرم ارزانتر است. تنها ایرادی که دارد کمبود آن در برخی مناطق است.
  • کرباس
پارچه مناسب کیف

کرباس یک پارچه ساده بافت نخی یا کرپ است و یک پارچه مناسب کیف محسوب می شود. انواع نخی و الیاف مصنوعی آن موجود است. کرباس نازک با تراکم بالا بهترین پارچه برای کیف است.
همچنین انواع دیگر آن شامل کرباس اسلاب، لمینت، پوشش کرپ دار (کرباس ضد آب) نیز محبوب هستند. کرباس دارای موم ضد آب بهترین پارچه برای کیف است.
کرباس بسیار سخت است و نیازی به لایه میانی ندارد. به هر حال استفاده از لایه میانی شکل بهتری به کیف می دهد.
  • پشم
پارچه مناسب کیف

پشم یک ماده بادوام بوده و به همین دلیل پارچه مناسب کیف می باشد.
  • الیاف طبیعی دارای وزن متوسط
کرپی، لینن، ابریشم، ساتن و کرپ برای تهیه کیف مورد استفاده قرار می گیرند، البته لایه میانی در این پارچه ها ضروری است. پارچه Peau de soie برای تهیه کیف های زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. پارچه های زیبای دیگر مثل ساتن، ابریشم زربافت، کرپ، کرپ moire نیز پارچه مناسب کیف هستند.
پارچه مناسب کیف

استفاده از لایه های میانی قوی برای بادوام کردن کیف مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین از لایه فلیس و ذوب شونده نیز می توان به عنوان لایه میانی استفاده کرد.
برخی از افراد از اسپری های آهار برای سخت شدن استفاده می کنند. تمام مراحل مربوط به سخت کردن پارچه برای افزایش زیبایی در این مرحله مورد استفاده قرار می گیرد.

کرپ باکیفیت:

وقتی پارچه نخی نازک را لایه دار کنید، دارای سختی مدنظر برای تهیه کیف می شود. پارچه لایه دار نخی برای تهیه انواع کیف های زیبا مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید از پارچه های لایه دار آماده استفاده کنید یا خودتان اقدام به تهیه لایه کنید.
فرآیند تهیه پارچه لایه دار بسیار ساده است. در این مرحله به پارچه پشتیبان و مواد میانی نیاز خواهید داشت. می توان از پارچه پشتیبان صرف نظر کرد و از کرپی استفاده کنید.
در ابتدا پارچه نخی را پهن کنید. سپس لایه خارجی را با اسپری آهاردار کنید. فلیس یا فوم یا مواد داخلی را بین لایه خارجی و پشتیبان قرار دهید. سپس از این پارچه لحاف مانند برای تهیه کیف استفاده کنید.
  • کائوچو نئوپرین
پارچه مناسب کیف

این کائوچو مصنوعی بهترین پارچه برای کیف است. کیف تهیه شده از این پارچه نرم بوده و در صورت اضافه کردن لایه ضد آب یک کیف ضد آب خواهید داشت.
لایه
می توانید از لایه های چسبنده یا دوختنی استفاده کنید که مثل کرباس ضخیم هستند؛ حتی می توانید از فوم با کیفیت دارای ضخامت 4/1 اینچ استفاده کنید تا ظاهر سخت تری به کیف بدهید.
آستر:
اگر پارچه های قدیمی یا تکه پارچه های زیبایی دارید می توانید از آن برای تهیه آستر کیف های خودتان استفاده کنید. اما اگر می خواهید کیف را بفروشید به کرپ باکیفیت نیاز خواهید داشت. می توانید از پارچه نخی یا مصنوعی مثل پلی استر یا نایلون به عنوان آستر استفاده کنید. پارچه نخی نازک باید لایه دار شود. پارچه توئیل یا کرباس می توانند بدون لایه استفاده شوند. برخی آسترهای ضد آب مثل Cordura را ترجیح می دهند.
به طور کلی می توانید از رنگ های خنثی مثل کرم، بژ، طوسی کمرنگ یا نخودی برای تهیه آستر استفاده کرد، زیرا با اکثر رنگ ها به خوبی هماهنگ می شوند.
خرید پارچه برای دوخت کیف را از ظهرپارچه انجام دهید تا کیفیت را تجربه کنید

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین