5 راهکار برای انتخاب بهترین پارچه برای ملحفه

با در نظر داشتن این حقیقت که یک سوم از شبانه روز را خواب هستیم، بنابراین لینن مناسب ملحفه نه تنها منجر به افزایش احساس راحتی می شود بلکه از نظر زیبایی نیز اهمیت دارد. اما بدلیل تنوع بالا گزینه های متعدد تصمیم گیری در این زمینه بسیار دشوار است. به هیمن دلیل در این راهنما قصد داریم چند راهکار برای تصمیم گیری در زمینه انتخاب لینن ملحفه را مرور خواهیم کرد.
  • تراکم نخ
تراکم نخ معیار کیفیت پارچه نیست، مگر اینکه آن پارچه بسیار لوکس و گران باشد، تراکم بالاتر یک بازی اعداد است. نخ های دارای تراکم مثلاً 400 دارای ساختار خشک و جذابی هستند. اگر نیاز به یک تخت نرم دارید یک ملحفه جرسی کشسان می تواند انتخاب مناسبی باشد و این موضوع ارتباطی با تراکم نخ ندارد.
  • جنس:
جنس پارچه مناسب ملحفه به سلیقه شما بستگی دارد، چراکه شما هشت ساعت از روزتان را با آن خواهید گذراند.
  1. پنبه: گرانترین و باکیفیت ترین نوع پنبه، پنبه مصری است، که دارای الیاف بسیار بلند بوده و ملحفه های تهیه شده از آن مجلل و بادوام است.
  2. پیما یا لینن: الیاف دارای طول متوسط تا بسیار بلند را شامل می شوند که صاف و درخشان بوده و اندکی از پنبه مصری ارزانتر هستند.
  3. لینن: این پارچه برای هوای سرد ایده آل است، ملحفه لینن یکی از گرانترین ها در بازار است و برای دهه ها سالم باقی خواهد ماند. انواع شسته شده با آنزیم این پارچه دارای ظاهری فرسوده جذابی هستند.
  4. ملحفه های مصنوعی: این پارچه ها نسبت به چروک بسیار مقاوم هستند.
  • موج:
نحوه بافت ملحفه بر خواص ظاهری آن و لمس آن تأثیر بسزایی دارد. پارچه های ریزبافت پنبه ای بسیار سبک بوده و با تراکم بالا بافته می شوند، که منجر به تهیه ملحفه های ترد و جذابی می شوند درحالیکه بافت های تراکم بالا و بسیار نرم میکروفایور آن را نسبت به چروک شدن مقاوم کرده و در عین حال آن را بسیار نرم و مقاوم در برابر آب می شوند. برخی از بافت های مهم شامل: ultra-soft و lustrous sateen و فلانل است.
  • طرح:
مثل هر آیتم دیگر در اتاق خواب، بهترین پارچه برای ملحفه باید دارای طرح مناسبی باشد تا بتواند در دکوراسیون اتاق اثر مثبتی برجای بگذارد. همیشه ترکیب الگوهایی با طرح های کوچک، متوسط و بزرگ با رنگ های یکسان یا از یک خانواده توصیه می شود. این یک راه ساده برای لذت بردن از طرح های پرینت شده است.
  • تعداد ملحفه
تعداد ملحفه هایی که استفاده می کنید بستگی به روحیات و سلیقه شما دارد. اما به خاطر داشته باشید که ملحفه های تابستانی را می توان در تمام طول سال استفاده کنید. فقط در این مواقع می توانید با اضافه کردن یک لایه پتو اضافی نمای گرمتر و صمیمانه تری در فصول سرد سال به اتاقتان بدهید.
شهرپارچه محلی مناسب برای خرید اینترنتی پارچه ملحفه است

Comments

Popular posts from this blog

پارچه و لباس مناسب باران را چطور انتخاب کنیم ؟

پارچه مناسب شال گردن و 15 نوع شال گردن محبوب

10 مورد از بهترین انتخاب ها برای پارچه ضخیم و سنگین